Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa: Wszyscy chcą węższej Obozowej oprócz radnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
07-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa: Wszyscy chcą węższej Obozowej oprócz radnych
Tramwaje Warszawskie szykują się do przebudowy trasy tramwajowej na ul. Obozowej. Aby mogły pojawić się wydzielone perony przystankowe oraz ścieżki rowerowe trzeba zwęzić ulicę, na której obecnie nieoficjalnie funkcjonują dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. Projektom sprzeciwia się Rada Dzielnicy Wola w obawie o ograniczenie przepustowości ruchu kołowego i… pogorszenie bezpieczeństwa.

W tej chwili torowisko na ul. Obozowej wytyczone jest po środku jezdni, pasażerowie wsiadają z poziomu ulicy. Formalnie nie ma tutaj wytyczonych pasów ruchu, ale szerokość jezdni zachęca do jazdy dwóch samochodów równolegle w każdym z kierunków. Układ ten jest nieprzyjazny dla pieszych i pasażerów, dochodzi tutaj do wypadków. Celem planowanej przez Tramwaje Warszawskie przebudowy tego ciągu jest nie tylko poprawa dostępności przystanków i bezpieczeństwa pasażerów, ale także warunków ruchu tramwajów – pojawić się ma pełny priorytet dla komunikacji szynowej.

Wydzielenie przystanków wiąże się jednak ze zwężeniem jedni i ograniczeniami w lewoskrętach. Oznacza to, że samochody nie będą mogły już jeździć równolegle. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwia się Rada Dzielnicy Wola, która argumentuje, że zwężenie „znacznie ograniczy przepustowość ulicy”, a zakazanie lewoskrętów „nie znajduje społecznej akceptacji”. Wśród innych kuriozalnych argumentów radni stwierdzili też, że wytyczenie pasa rowerowego „nie znajduje racjonalnego uzasadnienia oraz nie stanowi połączenia z inną trasą ruchu rowerowego”.

Rada Woli obawia się również, że przebudowa uniemożliwi sprawne poruszanie się pojazdów uprzywilejowanych, co stwarza poważne zagrożenie dla zdrowia i życia mieszkańców. „Istnieje obawa o pogorszenie ogólnych warunków życia mieszkańców, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego dla mieszkańców i użytkowników ruchu w porównaniu z obecnym stanem” – czytamy w stanowisku Rady.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl 
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5